Wednesday, April 23, 2008

cerita zaman kaset aku

hahaha. time dulu2, mase tu penggunaan cd tak la berleluasa sgt, mp3 player pon aku rasa kat malaysia pon tak ada lagi. dalam tahun 1996 sudah ada mp3 player ke? gilllaaaaa!! memang la tak ada.!! huhu. tahun 1996 zaman aku darjah 6. gila old skool kan zaman tu.
aku label kan tahun tu sebagai tahun budak2 malaysia baru nak kenal dunia.
time tu la trend seluar baggy bodoh alien workshop muncul, kasut airwalk, brand OP la, no fear la dan macam macam lagi la 'anjing2' itu. kononnya gila cool zaman itu. tapi aku tak minat la. wakaka. aku bet mesti ada salah sorang dari kamu semua terkena penyakit trend itu kan?

pastu wujud la musim2 music alternative, demam grunge datang ke malaysia. kan kan kan??
don't deny laa!!
time mase mp3 pon tak wujud lagi, myspace pon tak wujud lagi, apetah lagi purevolume?? cd pon tak banyak orang beli, cuma kaset la yang menjadi pilihan.

aku adalah antara orang2 yang mendengar music dengan kaset!
haha. siap ada walkman sony lagi tu. ye la, internet tak beberapa best, cd pula mahal, kaset aja la yang menjadi pilihan.
time 1996-2000 memang waktu yang sangat susah untuk mencari, explore band2 yang
best2.

kebanyakan sumber2 kaset aku peroleh di kedai2 kaset kat area campbell(kedai auntie), pertama kompleks(victoria), jaya jusco wangsa maju, dan juga carrefour wangsa maju. pinjam kaset kawan, kaset aku lak kena pinjam, pastu tak pulang2 balik.

weyhhhh!!! wangsa maju memang maju laa!! menyesal kalau duduk sini, pastu pindah!!!

ada apa kat kawasan lain? haha, aku gurau aja.
dong key kong!!

ini ada la antara koleksi kaset2 yang aku kumpul. sebenarnye ada banyak lagi, pasal budaya pinjam meminjam la telah membuat kan koleksi aku makin berkurangan! (nasib baik la sekarang tak ada orang dengar kaset lagi)
























ha itu baru sebahagian aje!!
nnt aku selongkar almari aku, cari kaset2 yang selebihnya.
itu pun kalau aku rajin la..

heheheh..


ni pula gambar pintu almari aku.
wey! suka hati aku la nak tunjuk !!
ni tak boleh, semua tak boleh, pergi mati laa kalau tak boleh!!

hahaha.





itu aja la cerita untuk hari ini.
sekian terima kasih!!

No comments: