Wednesday, May 21, 2008

from first to last

ahaha.
bestnya kalau dapat dengar lagu satu album dari band-band yang kita suka.
huahauhauhua!!

ermm, baru-baru ini aku dapat la dengar album baru dari from first to last. self-titled album. member aku aceh yang bagi. dia kata dia dapat dari torrent. macam cool aje dapat satu album cam petik jari aje.
band tuh bukan main penat record, kita dapat dengar free aje.
ahahahaha. rasa macam perompak pun ada.

yang menariknya, album mereka ini bukannya dinyanyikan oleh sonny moore
tapi kedudukan vocal diambil alih oleh matt good. pasal cerita lalu, si sonny telah mengudurkan diri kerana ingin muncul secare solo dengan konsep yang amat berlainan dari from first to last. ala, stlye2 macam drum & bass, elektro, house dll.

walaupun suara si matt good ni tidak la beberapa tinggi dan merdu macam suara si sonny, tapi lagu yang first 'two as one' telah menarik ati aku. start dengan riff yang cool, dan suara matt yang cute dan macam malas nak nyanyi telah set mood aku untuk mendengar lagu seterusnya.

lagu second mereka, 'the otherside' pon layan gak walaupon verse dia macam bosan sikit, tapi mase pre-chorus, dia punya drum memamg groovy habis.

'worlds away' dari track ke-3 memang aku sangat suke.
memang cool habis. aku tak rasa bosan sampai ketahap nak tukar2 track.
lagu ini bagi aku ada feel sedih2 sikit, start ngan solo bodoh dari matt good gak tak silap aku. aku suka chorus dia. memang betul ada feel sedih2 sikit kat lagu ini. drum dia masa part second verse itu memang cool. drum dia rolling2 maut. ni antara ayat dari chorus yang aku rasa macam cool aje. 'When words mean nothing I'll be here singing On and on and on and on. Worlds away I'll still be singing On and on and on and on'


keseluruhannye aku memang puas hati la walaupun album ni aku dapat free. kalau nak compare dengan album fftl yang lain ni, memang jauh la bezanya. album ni agak mellow sikit dari album2 yang lepas.

ni dia cover album mereka.







No comments: