Sunday, June 22, 2008

kejelitaan impian semua wanita

kalau kita tengok movie drama atau apa2 bentuk hiburan visual, selalunya kita akan nampak perempuan jelita yang menghiasi apa yang kita tengok ini bukan?

di sini aku bukan ingin bercerita pasal perempuan jelita, tetapi apa yang boleh dibuat dengan rm5!

ahaha, aku sudah lari dari topik sebenarnya.

mesti kamu semua pernah kering poket dan tak tau nak buat apa kan?
tak dapat nak beli macam2 kan?

aku sebagai orang yang selalunya pokai, akan berkongsi sedikit tentang apa yang aku selalu buat bila sudah pokai.
ahahaha, yang pertama, walau macam mana sekali pun, jangan dihabiskan baki duit ada.
simpan la rm5 sekurang2nya.
jangan diguna walau macam mana sekali pun dugaan yang mendatang.
kalau tak ada ashtray nak dibaling pun jangan habiskan rm5 itu untuk membeli ashtray!

ini betul2 bukan main2!
aku sudah banyak kali 'survive' dengan rm5 itu.


so, sekarang kamu semua sudah bersedia untuk simpan rm5 itu dalam poket kamu kan?
tips ini sebenarnya untuk kegunaan sendiri, bukan untuk kegunaan orang lain termasuk orang tersayang atau orang yang kamu minat dari dulu sampai sekarang.
jangan digunakan untuk sesiapa pun melainkan untuk diri anda.!!
aku sendiri pun tak akan beritahu kepada awek aku yang aku ada rm5!!

PAHAM!!

hmmm, kalau kamu semua sudah bersedia untuk tahu bagaimana aku boleh 'survive' hanya dengan rm5, begini caranya!!

peluang akan lebih cerah sekiranya anda mempunyai muka cute dan muka kesian macam aku ni ha!

cara yang per-1!

mula2 kita perlu berkawan baik dengan kawan kita. jangan cucuk belakang walau macam mana pun yang terjadi. bila ada kawan kita mengumpat pasal kawan kita yang satu lagi itu, mesti kita 'backup dia' dengan apa cara sekali pun. ini namanya kawan yang makan nasi. bukan kawan yang makan kawan. dan itu juga untuk mengambil berkat! dan anda mesti la ikhlas!

PAHAM!!

jangan gelak!
ini betul terjadi!

cara yang ke-2!

apabila kawan kita ajak lepak, or ajak jumpa ke or apa2, kite mesti jujur dengan berkata, "aku tak ada sen dowh"
betul, memang malu untuk meluahkan perkataan sebegitu, tetapi duit rm5 anda akan selamat dengan berkata begitu.
so, tunggu sampai kawan anda menawarkan diri untuk belanja. jadi, apa yang berlaku seterusnya? anda sebat la peluang itu! (kalau kawan anda tidak menawarkan diri untuk belanja, beritahu dia anda 'sorry' kerana tak dapat nak melepak)

cara ke-3!

cara yang ini sangat berguna, memang sangat berguna, dan aku pernah menggunakan teknik ini dan ia berkesan!
ahaha.
bila ada rm5 didalam wallet, bra, atau pun dalam kocek anda, jangan digunakan dulu rm5 itu paham??!!




















PERGI LA JUAL BONTOT BODO! ADA DUIT TAK MAU GUNA! BAJET KONON! BLA LA ANJING!!
TUHAN DA KURNIAKAN REZEKI SEBANYAK RM5 ITU PUN KALAU TAK NAK GUNA MEMANG DA LEBIH LA!
RM5 TU BOLEH BELI ROKOK, MAKAN ROTI CANAI DAN AIS KOSONG!
PUKIMAK ! TAU NAK BENDE FREE AJE MEMANG NAK KENE PELEMPANG LA!!

ANJING! ANJING! ASHTRAY!!







1 comment:

Aceh said...

bodoh ape ko merepek ni kaldu!
takde duit keja la! haha
jgn nak amek gambar ciom mulot je keje! hahaha CHOPSTICK!