Wednesday, June 11, 2008

khasiat kacang soya

aku terus terang kalau minum susu lembu, aku akan kene cirit birit.
mungkin pasal badan aku tak boleh terima laktosa kot.
tapi memang betul la.

so aku minum la susu jasmine dan juga susu soya.
wahahaha.

di sini aku nak bercerita sikit la pasal kebaikan dan khasiat kacang soya itu sendiri.

secara umumnya apa yang kita tahu, soya itu berprotein tinggi kan?
memang pon. siapa kata soya tak berkhasiat memang bodoh la nak kene baling dengan ashtray besi la! (kalau nak gurau pon jangan la sampai basah.!!)

ahahaha.
berbalik kepada cerita soya tadi, aku suka produk2 yang berasaskan soya.
antaranya tempeh, tofu, susu soya, dan benda alah yang rasa macam ikan, ayam, daging yang diperbuat dari pati soya.

aku suka semuanya tentang soya!

ahaha.

kat sini aku ada butir2 tentang khasiat produk2 soya










1 comment:

SUNDAL JALAN said...

kau pernah mabuk soya?

kau kena cuba,

mudah ja, minum soya banyak², sampai kau rasa mual, high nya adalah apabila kau muntah.. selamat mencuba.. :)